Princip for fagfordeling og skemaopbygning

Skolens ansatte er rettet mod at skolens virksomhed er præget af høj faglighed, hvor faglighed forstås som fag/faglighed og en pædagogisk/didaktisk faglighed.

Fagfordeling

  • Frem mod 2020 skal lærerne have linjefag eller linjefagslignende kompetence i de fag, de underviser i.
  • Der skal være åbenhed i fagfordelingen.
  • Den enkelte lærer/pædagog skal være kvalificeret til opgaven/faget.
  • Det bør tilstræbes, at eleverne får lærere af begge køn.
  • Det tilstræbes, at en lærer/pædagog så vidt muligt samler sine timer i samme klynge.
  • Dog vægtes de faglige kompetencer ud fra et helhedssyn ved den endelige fagfordeling.
  • Lærerne kan efter ønske og hvor det er muligt skifte klynge.
  • Alle lærere vil have flere fagdage i løbet af skoleåret

Skemaopbygning

Det tilstræbes under hele skemalægningen at tilgodese følgende:

1. Hensyn til eleverne:

  • Klassernes timer/fag skal fordeles jævnt på ugens dage på en sådan måde, at samme fag så vidt muligt ikke udelukkende placeres i ydertimerne

  • Støttefunktionerne skal placeres ift. den enkeltes elevs behov

2. Hensyn til pædagogiske overvejelser:

  • Det pædagogiske personales/fagteams ønsker om timernes placering som enkelttimer/dobbelttimer.
  • Det pædagogiske personales ønsker om timernes placering på dagen.
  • Mulighed for let mødeafvikling og adgang til hensigtsmæssig afvikling af lærersamarbejde.
  • At det pædagogiske personale får deres skemaer i god tid før sommerferien.
  • Elevernes skema tilsendes en uge før sommerferien.

Godkendt på skolebestyrelsesmøde d. 17.6.2015

keyboard_arrow_up